VWs image skal pudses af

 Mindre tysk, mindre stiv, mere farverig. 

VW vil ændre billedet af deres brand. Dieselplamagen skal vaskes af og et nyt logo skal afspejle fabrikkens øget fokus på elbiler. 

Ifølge Bloomberg har Volkswagen-brandet det nemlig ikke så godt som i tidligere år. 

En af de taktikker, som Volkswagen vil bruge i fremtiden beskrives af Jochen Sengpiehl, marketingchef for Volkswagen’s Personale Division, således: 

“Vi vil have, at folk har det sjovt med os. Vi skal være farverige. 

Om Volkswagen siger helt farvel til de berømte bogstaver, V og W, er uklart. De to bogstaver har i forskellige versioner været designelementer siden mærket blev grundlagt. 

Arbejdet med at skabe et nyt logo er lagt i hænderne på forskellige reklamebureauer. 

Jochen Sengpiehl fortæller også, at mediestrømmen i fremtiden mere skal målrettes de enkelte landes markedshistorie, og at billedet af mærket bør ændres ved at bruge digitale og sociale medier i større grad, end de gør i dag.  

“Selskabets filosofi og profil skal tilpasses virkeligheden,” tilføjer Jochen Sengpiehl. 

Selvom benzin- og dieselmotorerne tid ikke er forbi, vil VW snart tilbyde elbiler i en sjældent set stor investering på hundredvis af milliarder dollars (herunder hele elektrificeringsstrategien, ikke kun rene elbiler). 

Steen Nielsen

Chefredaktør, motorjournalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole. Har arbejdet med motorstof på Ekstrabladet, Amtsavisen, Randers, Bilen Motor og Sport, BT, Den Blå Avis m.fl.

Skriv en kommentar