Super Tourisme Turbo på Padborg Park

Turbo-brag på Padborg Park

15/04/2015
1.286 Views

Banesæsonen flages i gang i denne weekend.

På Padborg Park.

Med en helt ny og spændende klasse på programmet.

Danish Supertourisme Turbo.

Rørrammebiler med Oreca 2,0 turbomotor, 300 hestekræfter og sekventiel gearkasse.

Manden bag klassen er den tidligere racerkører og nuværende ejer af Padborg Park, Tom Pedersen.

Efter den store succes med Legend Cup, fik han lyst til igen at prøve noget nyt, og valget faldt på de fransk silhuetracere.

“Jeg kiggede på biler i England og endda så langt væk som Thailand, men ingen levede op til de krav og forventninger, jeg havde. Men heldigvis fandt jeg bilen i Frankrig,” fortæller Tom Pedersen til vildmedbiler.dk.

Til løbet i weekenden er 14 biler anmeldt, og med kendte navne som Kurt Thiim, Michel Nykjær, Henrik Lundgaard, Mikkel Mac, Michael Outzen og flere unge talenter, er der lagt til et underholdende og spændende åbningsbrag.

Nykjær og Mikkel Mac i fin form efter sidste weekends løb i henholdsvis standardvognserien, TCR International Series, og ELMS-premieren på Silverstone.

Thiim, Lundgaard og Outzen har ikke kørt meget de senere år, men de har vist under test på Padborg Park, at der ikke skal meget til, før formen er der.

“Bilerne har vist deres hurtighed og holdbarhed, så nu er det op til stjernerne at give publikum en god raceroplevelse,” siger Tom Pedersen, der glæder sig over den gode vejrudsigt for weekenden.

 

Fakta om Danish Supertourisme Turbo:

Motor: Oreca 2,0 Turbo

Power: 300 hk

Rørramme, med siluet karosserier i forskellige designs

Vægt 830 kg

Gearkasse: 6-trins sekventiel Sadev med Paddleshift (Option)

Tank: 75 liter

Airjack pneumatisk lift

Passagersæde

Mål: L/B/H: 430/182/121 cm

Hjul: 18”

Dæk 285/65/18

Pris : 468.985 kr.

Kan også leases.

Steen Nielsen

Chefredaktør, motorjournalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole. Har arbejdet med motorstof på Ekstrabladet, Amtsavisen, Randers, Bilen Motor og Sport, BT, Den Blå Avis m.fl.

1 Comments

  1. Oreca 2,0 Turbo, er det en motor Oreca selv har udviklet helt fra bunden af?

Leave A Comment