Succes-test af elektrisk Porsche

24 timer, 42 grader, 3.425 kilometer, mellem 195 og 215 km/t. 

Seks testkørere har på den italienske test- og racerbane, Nardo, sat den ny Porsche elbil, Taycan, under pres i en højhastighedstest. 

Porsche brugte under testen sin 800 volt opladningsteknologi, den samme som blev brugt i Le Mans vinderbilen, 919 Hybrid. 

Ladestanderen var placeret helt ude ved banen for at undgå unødvendig tid med at køre ind i pitten. Porsche har intet oplyst om, hvor megen tid, de brugte på opladning, men den tyske gigant har tidligere fortalt, at de kan oplade hurtigere end hvad Tesla kan med deres supercharge-netværk. 

Det forlyder, at Taycan vil være i stand til at modtage strøm på 100 kilometer på fire minutter. 

Taycan er udstyret med to motorer, som tilsammen yder 440 kW – eller 600 hk – og som giver elbilen kan acceleration fra 0-100 km/t på 3,5 sekunder. 

“Taycan klarede udholdenhedstesten helt uden problemer,” fortæller Stefan Weckbach, vicepræsident i Porsches afdeling for Taycan-modellen. 

Porsches unikke elektriske sportsvogn får officelt premiere på biludstillingen i Frankfurt den 4. september. 

Steen Nielsen

Chefredaktør, motorjournalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole. Har arbejdet med motorstof på Ekstrabladet, Amtsavisen, Randers, Bilen Motor og Sport, BT, Den Blå Avis m.fl.

Leave A Comment