Opdateringer til Velar og F-PACE

Smuk Range Rover med nyt udstyr

Verdens smukkeste bil og bestselleren har været en tur omkring Jaguar-Land Rovers udviklingsafdeling.

Range Rover Velar fornyes i modelår 2019 med en ny dieselmotor og endnu mere sikkerheds-og komfortudstyr som adaptive cruise control med steering control, der fungerer mellem 0-180 km/t. 

Også et radarbaseret High Speed Emergency Braking-system, der forhindrer kollision, når farten er mellem 10 og 160 km/t. er sammen med bakkamera, parkeringshjælp på listen over standardudstyr. 

Som ekstraudstyr kan Velar fås med et Adaptive Dynamics system, der ved at registrere hjulenes bevægelser op til 500 gange i sekundet og karosseriet op til 100 gange i sekundet, tilpasser affjedringen til kørestilen. 

Range Rover Velar kan nu også tilbydes med luftaffjedring på alle V6 versioner, samt for benzinversionen med 250 og 300 hk benzin.  

Den ny dieselmotor er en 3.0 liters dieselmotor, der yder 275 hk og har et moment på 625 Nm. 

Mens nyhederne i Range Rover Velar fortrinsvis skal findes under kølerhjelmen, er det  i kabinen man primært oplever opdateringerne på bestselleren Jaguar F-PACE. 

Blandt andet har den nu det elegante Touch Pro infotainment-system med 10 tommer skærm, ligesom det nu muligt at få den med slanke sportssæder, der blandt andet byder på 14-vejs justering.  

Som i Velar har den også fået adaptive cruise control med steering control, lane-assist og meget andet sikkerheds- og komfortudstyr.. 

Kan du ikke leve uden 550 hestekræfter er der også en F-PACE til dig. 

SVR er efternavnet, og den er udstyret med en heftig supercharged V8-motor, der kan flytte bilen fra stående til 100 km/t. på bare 4,3 sekunder og bringe dig gennem Tyskland med op til 283 km/t. 

På udstyrsliste står at læse, at den har specielle hjulophæng, nye lette 21 og 22 tommer alufælge, kraftigere bremser, flere aerodynamiske detaljer, specielle sportssæder og et særligt gearskifte, der fremhæver bilens sportslige egenskaber.  

Prisen på F-PACE begynder ved 523.426 kroner for den billigste version med 163 hk diesel.   

Steen Nielsen

Chefredaktør, motorjournalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole. Har arbejdet med motorstof på Ekstrabladet, Amtsavisen, Randers, Bilen Motor og Sport, BT, Den Blå Avis m.fl.

Skriv en kommentar