Skarp Toyota får facelift

Bare tre år er gået, siden Toyota introducerede crossoveren C-HR med det vovede skarpe design som bl.a. den danske designer, Stephan Rasmussen, har været med til at skabe. 

Men allerede nu løfter Toyota sløret for afløseren med et forfinet design både for og bag, men stadig tro mod sin ikoniske visuelle identitet.  

Og som noget nyt vil man i den kommende udgave af C-HR få mulighed for at vælge mellem to forskellige hybridmotorer. En forbedret udgave af den allerede kendte 1.8-liters hybridmotor med 122 hk, og nu også en 2.0-liters hybridmotor med hele 184 hk. 

1.8-liters hybridmotoren har en CO2-udledning fra blot 109 g/km efter den nyeste og virkelighedstro WLTP-testmetode, mens CO2-udledningen for den ekstra stærke 2.0-liters hybridmotorer starter fra 118 g/km. 

Den ny C-HR kommer også med et nyt mere præcist elektronisk styretøj og i 2.0-liters hybridudgaven et nyt affjedringsdesign, der forbedrer kørekomforten uden at gå på kompromis med bilens styreegenskaber. 

Opholdet i kabinen bliver fremover endnu mere tyst, da alle udgaver af den nye C-HR er blevet bedre lydisoleret, og endelig kommer C-HR som standard med nyt multimediesystem med automatisk smartphone integration og både Apple CarPlay og Android Auto. 

Hvis du ikke kan vente på den ny C-HR, har Toyota lanceret flere gode tilbud på den nuværende model. 

Steen Nielsen

Chefredaktør, motorjournalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole. Har arbejdet med motorstof på Ekstrabladet, Amtsavisen, Randers, Bilen Motor og Sport, BT, Den Blå Avis m.fl.

Leave A Comment