Land Rover med elektrisk hjælpemotor

Range Rover med elektrisk hjælpemotor

Alle ny Jaguar og Land Rover-modeller vil være elektrificeret fra 2020. 

Som rene elbiler og som plug-in-hybrid med konventionel motor i samarbejde med en elmotor. 

Den ny Range Rover Sport plug-in-hybrid er første skridt på vejen.
 

P400e, som den hedder, er med en 2-liters, 300 hestes benzinmotor og en 116 hk hestes elmotor.  

Det bringer den samlede effekt op 404 hk, og med de kræfter kan den flytte sig fra stående til 100 km/t. på 6,7 sekunder.

Og først ved 220 km/t. mister den pusten. 

Men nu handler hybridteknikken ikke alene om at gøre bilen så hurtigt som muligt, men om at nedbringe brændstoføkonomien og CO2-udslippet. 

Og med en rækkevidde på 51 kilometer på rent el, og et CO2-udslip på 64 g/km i kombineret EU-cyklus er den god mod miljøet. 

En vigtig detalje med elbiler og plug-in-hybrider, er opladningstiden, og her er Land Rover også helt fremme i skoene. Ved hurtigladning kan batterierne oplades med en wallboks derhjemme på bare to timer og 45 minutter. 

Med et ti amepere ladekabel, der følge med bilen, tager det syv timer og 30 minutter at fylde batterierne helt op. 

Sammen med introduktionen af plug-in-hybrid i Range Rover, er alle Sport-modellene med opgraderet design ude og inde. 

Nyheder på Range Rover Sport: 

Med en 575 hestes motor er flagskibsmodellen SVR nu den hurtigste Range Rover nogensinde. 0-100 på 4,5 sek.   

Fronten er udstyret med intelligente Pixel-laser LED forlys og en opgraderet frontgrill.  

Den nye kofanger fortil giver også bilen en mere aggressiv profil.  

I plug-in-hybridversionen er der adgang til den syv kW indbyggede lader, der er skjult bag Land Rover logoet. 

Det ny Touch Pro Duo infotainmentsystemet, kaldet «Blade» af udviklerne er det mest avancerede infotaintmentsystem nogensinde fra Jaguar Land Rover. 

Hele 14 strømudtag findes der i bilen – inklusiv et helt almindeligt strømudtag til opladning af bærbare PCer og andre enheder.  

Skriv en kommentar