Jaguar Land Rover præsenterer ny Evoque.

Ny Range Rover Evoque afsløret

Range Rover afslørede i aftes i London en ny version af den ikoniske Evoque. 

Samme størrelse, samme design-stil som modellen den afløser – bare lidt mere lækker og blød i linjerne. 

Evoque er den mest foretrukne bil blandt topfodboldspiller og deres fruer i Premierleague i England, og det ændrer sig næppe med den ny model – tværtimod.  

Den ny Evoque er som forgængeren 437 cm lang, men akselafstanden er øget med 2,1 cm, hvilket giver lidt mere plads på bagsædet og i bagagerummet. 

Noget der vil blive værdsat af de stenrige fodboldfruer, når de skal parkere og fragte nyindkøbene hjem. 

Interiøret i den ny Evoque matcher perfek røde negle og diamantringe. Materialerne er i topklasse, formerne er bløde og sæderne er beklædt med læder eller eksklsusive stoffer. 

En smart features er Smart Settings, der benytter sig af algoritmer med kunstig intelligens, for at lære førerens præferencer at kende, og fungerer som en indbygget butler. Ud over sæde-, musik- og klimaindstillinger kan Evoque også styre ratindstillingerne for at sikre maksimal komfort. 

De fleste Evoque lever et luksusliv på fin asfalt i fine gader, men skulle det blive nødvendigt, næppe ofte, så har bilen alle de teknikker, der skal skal til for at komme op og ned ad stejle skrænter og gennem mudrede huller. 

Heldigvis fås den også med forhjulstræk alene.

Evoque er begget på en helt ny platform, der er udviklet til elektrificering. I første omgang fås den i en 48 volt mild hybrid-version og året efter som plug-in-hybrid med trecylindret dieselmotor. 

Motorprogrammet omfatter benzinmotorer med 200, 250 og 300 hk og dieselmotorer med henholdsvis 180 og 240 hk.  

Range Rover Evoque fås i udstyrsversionerne S, SE og HSE, og de kan hver især krydres med den sportslige R-Dynamic-pakke. 

Danske priser forventes offentliggjort i januar, og der er dansk introduktion i slutningen af marts/begyndelsen april.

Steen Nielsen

Chefredaktør, motorjournalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole. Har arbejdet med motorstof på Ekstrabladet, Amtsavisen, Randers, Bilen Motor og Sport, BT, Den Blå Avis m.fl.

Skriv en kommentar