in

Ny Mazda er mere smart og lækker

Køreglæde for alle ombord!

Det har været teamet i arbejdet med at gøre den ny Mazda CX-5 klar til at tilfredsstille de større og større krav bilisterne stiller til et køretøj, der kan løse alle hverdagens opgaver.

CX-5 er Mazdas mest solgte model i Europa. Den debuterede i 2012 og blev med sin elegante og sit praktiske indre straks en succes.

Den sælges i flere end 120 forskellige lande og står for næsten en fjerdedel af Mazdas samlede salg på verdensplan.

Og så har den fået flere end 90 priser og udmærkelser verden over, blandt andet er den kåret til “Japan Car of the Year” i 2012-2013.

Men trængslen i SUV-markedet er enorm, så der skal hele tiden nyt til for at bevare positionen i toppen af salgs-statistikkerne.

Den nyeste udgave af Mazda CX-5 er netop blevet præsenteret på Los Angeles Auto Show.

Mekanisk er den stort set identisk med forgængeren, men design og interiør har fået en større overhaling.

Udvendigt læner den sig med den markante grill tydeligt op ad CX-9, og det gør den mere elegant og dynamisk end modellen, den afløser.

Mazda fortæller også, at CX-5 har en flottere og mere luksuriøs kabine med et bemærkelsesværdig lav støjniveau.

Den ny CX-5 har fire kendte motorvarianter at vælge imellem, en 2,0 og en 2,5 liter benziner, og to diesel på 2,2 liter.

På den teknisk/elektroniske front ses G-Vectoring Control, et nyt elektronisk system, der understøtter køredynamikken.

En nyhed er også en ny signatur-lakering, Soul Red Crystal, der er blevet videreudviklet, så den har en endnu flottere glans og dybde.

CX-5 er en SUV med stil og den skal i den ny version nok formå at fastholde sig position som den mest solgte Mazda i Europa.

Bilen kommer på det danske marked inden sommerferien næste år, oplyser Mazda.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings