in

Ny BMW X1 bygget på Mini-platform

0

BMW er klar med anden generation af crossoveren X1.

Bygget på Mini-platform, og derfor med forhjulstræk i den billigste version.

Så en baghjulstrækker må du kigge langt efter.

Bortset fra nogle motorjournalister vil de fleste nok også være ligeglad med det.

X1 fås selvfølgelig også med BMW’s intelligente firehjulstræk, xDrive, nu i en optimeret udgave, der skulle være gavnlig for brændstoføkonomien.

Den ny X1 er ny fra inderst til yderst.

Designet er strammet op og den fremstår nu mere skarp og dynamisk.

Der var noget ved forgængeren, der designmæssigt ikke hang helt sammen.

Indvendig har BMW-designerne været omkring de fleste detaljer og det har gjort godt.

Siddepositionen er hævet både for og bag, og der er blevet mere plads til passagerer og bagage.

Motorprogrammet omfatter både benzin og diesel, alle 4-cylindrede med BMW TwinPower Turbo-teknologi, som opfylder EU6-normen.

Den ny X1 er 1.5 cm kortere, 2,3 cm bredere og 5,3 cm højere end forgængeren.

Udstyrsdetaljerne er mange, du og tegnebogen bestemmer:

Hør blot: BMW iDrive-system, regnsensor, Servotronic og Driving Experience Control er standard, og funktioner som LED-forlygter, bagklapautomatik, BMW Head-Up Display – som projicerer kørselsrelevante oplysninger direkte op i førerens synsfelt – samt BMW Driving Assistant Plus er føjet til ekstraudstyrslisten. BMW Driving Assistant Plus indeholder aktiv fartpilot med “stop & go”, alarm for vognbaneskift, køadvarsel, kollisionsadvarsel, fodgængeralarm og City Breaking-funktion. Der er mulighed for at vælge mellem udstyrspakken Advantage, designlinjerne Sport Line og xLine samt en M sportspakke.

Priserne på den nye generation af BMW X1 vil være klar i sensommeren.

[highlight background=”#333″ color=”#fff”]Her lidt fakta om de nuværende modeller:[/highlight]

BMW X1 xDrive25i (benzin, firehjulstræk): Ydelse: 231 hk. Slagvolumen: 1998 ccm. Maks. drejningsmoment: 350 Nm. Acceleration (0-100 km/t): 6,5 sek. Tophastighed: 235 km/t. Gennemsnitligt brændstofforbrug: 15,2-15,6 km/li. CO2-udledning: 149-152 g/km.

BMW X1 xDrive20i (benzin, firehjulstræk): Ydelse: 192 hk. Slagvolumen: 1998 ccm. Maks. drejningsmoment: 280 Nm. Acceleration (0-100 km/t): 7,4 sek. Tophastighed: 223 km/t. Gennemsnitligt brændstofforbrug: 15,6-15,9 km/l. CO2-udledning: 146-149 g/km.

BMW X1 sDrive20i (benzin, forhjulstræk): Ydelse: 192 hk. Slagvolumen: 1998 ccm. Maks. drejningsmoment: 280 Nm. Acceleration (0-100 km/t): 7,7 sek. Tophastighed: 225 km/t. Gennemsnitligt brændstofforbrug: 16,7-16,9 km/l. CO2-udledning: 136-139 g/km.

BMW X1 xDrive25d (diesel, firehjulstræk): Ydelse: 231 hk. Slagvolumen: 1995 ccm. Maks. drejningsmoment: 450 Nm. Acceleration (0-100 km/t): 6,6 sek. Tophastighed: 235 km/t. Gennemsnitligt brændstofforbrug: 19,2-20 km/l. CO2-udledning: 132-137 g/km.

BMW X1 xDrive20d (diesel, firehjulstræk): Ydelse: 190 hk. Slagvolumen: 1995 ccm. Maks. drejningsmoment: 400 Nm. Acceleration (0-100 km/t): 7,6 sek. Tophastighed: 219 km/t. Gennemsnitligt brændstofforbrug: 19,6-20,4 km/liter. CO2-udledning: 128-133 g/km.

BMW X1 sDrive18d (diesel, forhjulstræk): Ydelse: 150 hk. Slagvolumen: 1995 ccm. Maks. drejningsmoment: 330 Nm. Acceleration (0-100 km/t): 9,2 sek. Tophastighed: 205 km/t. Gennemsnitligt brændstofforbrug: 23,3-24,4 km/liter. CO2-udledning: 109-114 g/km.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings