BMW X5 med mere af det hele.

Mere effektiv BMW X5 plug-in-hybrid

BMW X5 xDrive45e iPerformance.

Det er navnet på den ny BMW X5 plug-in-hybrid, der kan lades som en ren elbil

Den lanceres i november og kommer til salg i starten af 2019. Dato og pris er endnu ukendt.

Bilen kombinerer en sekscylindret benzinmotor med den nyeste BMW eDrive-teknologi, som giver en samlet ydelse på 394 hk og et drejningsmoment på 600 Nm.

Den elektriske rækkevidde er cirka 80 kilometer*, hvilket er næsten tre gange længere end den nuværende model.

Den sprinter fra 0-100 km/t på 5,6 sekunder, topfarten på ren el er 140 km/t., og det gennemsnitlige brændstofforbrug er 47,6 km/l*. CO2-udledningen er under 50 g/km*.

BMW X5 xDrive45e iPerformance er med en ottetrins automatgearkasse og den seneste generation af firehjulstrækket BMW xDrive, som giver maksimal træk på alle fire hjul på løst underlag.

Takket være placeringen af højspændingsbatteriet under bilen er tyngdepunktet lavere en konventionelle firehjulstrækkere, til gavn for køreegenskaberne, og batterierne snupper blot 150 liter af bagagerumspladsen.

BMW X5 xDrive45e iPerformance har som standard luftaffjedring på begge aksler.

*Alle tal er foreløbige tal.

Steen Nielsen

Chefredaktør, motorjournalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole. Har arbejdet med motorstof på Ekstrabladet, Amtsavisen, Randers, Bilen Motor og Sport, BT, Den Blå Avis m.fl.

Skriv en kommentar