Ulrik Linnemann i samarbejde med Massive Motorsport

Linnemann går sammen med DTC-team

Rallycross-køreren Ulrik Linnemann er kommet under Massive Motorsports vinger. 

Teamchef Casper Elgaard vil transformere Linnemann Motorsport fra et familieteam til et professionelt team. 

“Vi har i nogen tid kigget på nye projekter for vores team udover DTC, og pilen pegede i retning af rallycross, der har udviklet sig eksplosivt de senere år. Derfor tog vi kontakt med Ulrik og forelagde ham vores ideer til et samarbejde,” fortæller Casper Elgaard. 

Den tidligere DTC-mester indrømmer, at han ikke kender ret meget til rally-cross ud over det han har set i TV. 

“Vi betragter 2018 som et prøveår, hvor vi vil arbejde med at optimere det team Ulrik allerede har. Vi vil arbejde med hans mandskab, vi vil præsentere rally-cross for vore sponsorer og være med til at gøre rallycross endnu mere kendt i Danmark og så vil vi selvfølgelig prøve l aflaste Ulrik, så han kan fokusere 100 pct. på at køre løbene,” tilføjer Casper Elgaard. 

Også Ulrik Linnemann, der mens disse linjer blev skrevet, var på vej til Barcelona for at køre første afdeling i fiaworldrx World and European Rallycross Championship. 

“Jeg glæder mig til samarbejdet med Massive Motorsport. Det er et stort og velfungerende team, som jeg tror kan bygge kendskabet til rallycross og mig selv op herhjemme,” fortæller han. 

Danmarks rallycross-stjerne nummer et vil være til stede ved de DTC-løb, der ikke ramler sammen med EM-løbene. Han vil udstille sin bil hos Massive Motorsport og køre lidt opvisning med sin 600 hestes VW Polo. 

 

Tidligere artikel på vildmedbiler.dk: 

Ulrik Linnemann har fået sit hedeste ønske opfyldt.  

Danmarks bedste rallycross-kører har drømt at køre i sportens kongeklasse, Super Car, siden har debuterede på det løse underlag i 2008, og nu er den gået i opfyldelse.  

Han har købt en VW Polo RX, som tidligere har tilhørt Andretti Motorsport og har været af den tidligere amerikanske Formel 1-kører og nuværende rallycross-stjerne, Scott Speed.  

Målet er en Top-10-placering i Europamesterskabet.  

Ulrik Linnemann havde håbet at få fingrene i en nyere Audi S1 EKS RX quattro, som bl.a. den regerende mester, Mattias Ekström, har kørt i, men økonomien rakte ikke så langt.  

“Derfor måtte jeg ty til plan-b, og det er rigtigt godt tilfreds med. Polo’en er en potent bil, der nok skal give mig hænderne fulde,” siger Ulrik Linnemann til vildmedbiler.dk.  

Han købte sin ny 2-liters, 600 hestes, firehjulstrukne racer i november sidste år, men først i januar kom den til Danmark.  

“Det var rigtigt svært at holde nyheden hemmelig så længe,” indrømmer den ambitiøse nordjyde.  

Polo’en var ganske fin stand, da Ulrik Linnemann fik den hjem på værksted, men der er sket en række små ændringer i reglementet, så der har været nok at se til for at få bilen klar til sæsonen, der starter med en testløb i Belgien 25. februar.  

“Motoren mangler omkring 50 hestekræfter i forhold til de nyeste versioner, men det tror jeg ikke, bliver et problem. Til gengæld har det været vigtigt at få undervognen modificeret efter de nyeste specifikationer,” fortæller Ulrik Linnemann.  

At købe en potent rallycrossbil er i sig selv en dyr fornøjelse, men at holde den kørende i den voldsomme kontaktsport, er heller ikke billigt.  

“Jeg var så heldig, at der fulgte en stor reservedelspakke til to biler med, som nok kan række til en hel sæson,” tilføjer slutter Ulrik Linnemann.  

Løbene i Europamesterskabet skal køres på baner, nordjyden kender efter flere sæsoner i Super 1600-klassen, så det gør det lidt lettere at omstille sig til den ny fartbombe, der er aldeles hurtig i optrækket; 0-100 på omkring to sekunder.  

 

Steen Nielsen

Chefredaktør, motorjournalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole. Har arbejdet med motorstof på Ekstrabladet, Amtsavisen, Randers, Bilen Motor og Sport, BT, Den Blå Avis m.fl.

Skriv en kommentar