in

Chok: Taber 18 mio. på hver bil

Pengene fosser ud af kassen hos Bugatti. 

18 mio. kroner har det VW-ejede mærke tabt på hver eneste bil, de har solgt.

Gang det med 450, som er det antal Veyron, der er solgt siden lanceringen for 10 år siden.

Og læg dertil et stort milliardbeløb i udviklingsomkostninger.

Men VW-bosserne ryster ikke på hænderne, der kalder tabene for moderate i forhold til det andre fabrikker bruger på deres aktiviteter i fx Formel 1.

Christian Brandt, chefdesigner i danske Zenvo Automotive, siger dog til Motoring News, at tabene er vanvittige. 

Den sidste af de 450 Veyron er produceret og solgt. Den fik navnet La Finale og er en Grand Sport Vitesse cabriolet med 1200 heste.

Ejeren er en unavngiven rigmand fra Mellemøsten, hvor ellers, og han har indvilget i at lade Bugattien udstille på Geneve Motor Show i starten af næste måned.

Udviklingen af en ny Veyron-afløser er allerede langt fremme. Bugatti tester mindst tre forskellige koncepter, alle med 25 pct. flere hestekræfter end de 1200 i Grand Sport Vitesse.

Den vil præsenteret sidst i år eller i begyndelse af 2016.

Vi venter med spænding!

Bilen skal kæmpe med muskelbiler som Pagani, McLaren og Koenigsegg Agera om rigmændene gunst. 

VW købte Bugatti-brandet i 1998, og målet var fra starten at producere en superbil, der kunne køre over 400 km/t. og alligevel være behagelig at køre i hen til operaen.

Danske Le Mans-vinder, John Nielsen, var i en årrække udviklingskører hos Bugatti

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings