Nissan Qashqai bliver bedre og bedre.

Minitest: Bedre og bedre Qashqai

Nissan Qashqai bliver bare bedre og bedre. 

Den vellykkede SUV, der debuterede herhjemme i 2014, har taget danskerne med storm. Den har i flere måneder været den mest solgte bil i Danmark og på den årlige opgørelse over salget i 2018 indtager den er fornem andenplads. 

I 2017 kommer japaneren i en faceliftet udgave, hvor fronten, og ikke mindst dæmpning af støj og vibrationer var de store nyheder.  

I slutningen af sidste år kom så den seneste version, og her er det motorer og infotainmentsystem, der er nyhederne. 

De gamle tørstige benzinmotorer er skiftet ud med en ny 1,3 liters maskine, der også gør tjeneste hos Renault, Mercedes og Dacia. 

Motorerne yder henholdsvis 140 og 160 hestekræfter og de klæ’r virkelig bilen. Specielt den store motor i kombination med en dobbetltgearkasse er en nydelse. Vælg den!!! 

Der er også dieselmotorer, 115 og 160 hk, på programmet, men spring over dem. 

Det er i den nyeste version muligt at bestille alle motorversioner med adaptiv fartpilot, der med manuelt gear virker den ned til ca. 30 km/t. 

I versionerne med automatgear arbejder den adaptive fartpilot sammen med Nissans Pro-Pilot system, der både har styr på farten ned til stilstand, og holder bilen i sporet. 

Med de seneste forbedringer, der også omfatter en kraftigere processor i syv tommer infoskærmen, er Qashqai klædt på til at at gøre det onde ved konkurrenterne også i 2019. 

Kigger vi på salget af Qashqai, er det lidt overraskende, at det er den dyreste version, Teknika, kunderne efterspørger. 

Nissan Qashqai kommer fra 250.000 kr. for den billigste Visia (med nødbremse) til 325.000 for en Tekna med hele molevitten.

Steen Nielsen

Chefredaktør, motorjournalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole. Har arbejdet med motorstof på Ekstrabladet, Amtsavisen, Randers, Bilen Motor og Sport, BT, Den Blå Avis m.fl.

Skriv en kommentar